نتایج جستجو برای عبارت :

اینَ السَّبَبُ المُتَصل ُ بَینَ الاَرضِ و السَماء

 
اینَ السَّبَبُ المُتَصل ُ بَینَ الاَرضِ و السَماء
 
 
**أللَّهُمَ عَجِّل لِوَلیکَ أَلفَرَج**
 
**********
**پندانه**
 
پیری برای جمعی سخن میراند،
لطیفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند.
 بعد از لحظه ای او دوباره همان لطیفه را گفت و تعداد کمتری از حضار
خندیدند....
او مجدد لطیفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطیفه نخندید.
 او لبخندی زد و گفت:
وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطیفه ای یکسان بخندید،
پس چرا بارها و بارها به
شرح_دروس_معرفت_نفس 4
استاد_صمدی_آملی
**************************
♦️ حالا دارد تفسیر_انفسی می کند؛ 
اردک، نماد خسیس بودن نفس است، یعنی نفسی که خسیس و پست است. 
♦️ هر انسانی که صفت پستی دارد، می گویند مثل اردک است! نخیر، آزاد مرد باشید! 
♦️ لذا این بیت می گوید تا زمانی که نفست خسیس است و پستی، بدان که اردک صفتی، بطّی! خوب، حالا بطّی، چی هستی و کجائی هستی؟ با لای و لجن در بحر و شطی. اگر در دریا هم باشد باز می رود در یک گوشه ای که لجن بخورد. 
♦️ در دریا! در دریا م
اتفاق نظر اهل تاریخ بر اولین مسلمان بودن امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل سنت عمری)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وَلَا أَعْلَمُ خِلَافًا بَیْنَ أَصْحَابِ التَّوَارِیخِ أَنَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ أَوَّلُهُمْ إِسْلَامًا.
من هیچ اختلافی نزد اهل تاریخ بر این که علی بن ابی طالب (علیهما السلام) اولین مسلمان بوده نمی‌بینم.
معرفة علوم الحدیث و کمیة اجناسه، تالیف حاکم نیشابوری، صفحه ۱۵۹
☝️ پاسخ رهبر انقلاب به کسانی که کلمه مستضعفین را بد معنا می‌کنند
️ رهبر انقلاب: #مستضعفین را بد معنا میکنند؛ مستضعفین را به افراد فرودست یا حالا اخیراً -یعنی این چند سال اخیر باب شده- اقشار آسیب‌پذیر [معنا میکنند]، یعنی آسیب‌پذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمیداند، قرآن میگوید: وَنُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَنَجعَلَهُم اَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوٰرِثین؛ مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بش
 
از امام کاظم (علیه‌السلام) نقل شده است:
«تَفَقَّهُوا فِی دِینِ اللَّهِ فَإِنَ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِیرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِیعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِیلَةِ فِی الدِّینِ وَ الدُّنْیَا وَ فَضْلُ الْفَقِیهِ عَلَى الْعَابِدِ کَفَضْلِ الشَّمْسِ عَلَى الْکَوَاکِبِ وَ مَنْ لَمْ یَتَفَقَّهْ فِی دِینِهِ لَمْ یَرْضَ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا.»
 تحف‌العقول، ص۴۱۰
 
«در دین خدا تفقه کنید؛ چراک
فقر مردم حاصل امتحان الهی است یا بی‌کفایتی حاکمان؟!
به روایت سید رضی رحمه الله حضرت امیر المومنین علیه السلام در نامه‌ای به جناب مالک اشتر رضوان الله علیه فرمودند:
«وَإِنَّمَا یُؤْتَى خَرَابُ الاَْرْضِ مِنْ إِعْوَازِ أَهْلِهَا، إِنَّمَا یُعْوِزُ أَهْلُهَا لاِِشْرَافِ أَنْفُسِ الْوُلاَةِ عَلَى الْجَمْعِ، وَسُوءِ ظَنِّهِمْ بِالْبَقَاءِ، وَقِلَّةِ انْتِفَاعِهِمْ بِالْعِبَرِ.».
همانا ویرانی زمین به دلیل تنگدستی مردم است و تنگدستی م
*توقف ممنوع*
 سوره_کهف آیه ۱۴
وَرَبَطنا عَلی قُلُوبِهِم اِذ قاموا فَقَالوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وُ الاَرضِ لَن نَّدعُوَا مِن دُونِهِ اِلٰهاً لَّقَد قُلنا اِذاً شَطَطا
و ما به دلهایشان نیرو و استحکام بخشیدیم، آنگاه که آنان بپا خاستند و (بر خلاف عموم مردم) گفتند: پروردگار ما همان پروردگار آسمان‌ها و زمین است، هرگز جز او‌ (کسی را)‌ به خدایی نخواهیم خواند، چرا که در این صورت حرف خطایی گفته ایم.
 تفسیر_و_توضیح
در آیات سوره کهف و همچنین ای
هر «البَیْتُ‌المُقَدَّس» یا «بَیتُ المَقدِس» یا «قُدس». این شهر در غرب آسیا و شمال خاورمیانه، در فلسطین واقع شده است.اوّلین قبله مسلمین است.قداست این شهر بسیار است. آن را پیامبران بنا کرده‌اند داوودعلیه السلام و سلیمان‌علیه السلام در این شهر حشمت داشتند. [1] خداوند در همین جا زکریاعلیه السلام را به یحیی‌علیه السلام بشارت داد. جبال و طیر را در بیت‌المقدس برای داوودعلیه السلام مسخر ساخت. [2] هاجر از کوثا به بیت‌المقدس هجرت کرد. موسی‌علیه ا
 
بسم ا..
وَ ما مِنْ دَابَّة فِی الاَْرْضِ وَ لا طائِر یَطِیرُ بِجَناحَیْهِ إِلاّ أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ ما فَرَّطْنا فِی الْکِتابِ مِنْ شَیْء ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ یُحْشَرُونَ؛3 هیچ جنبنده اى در زمین نیست و هیچ پرنده اى که با دو بال خود پرواز مى کند، مگر این که امت هایى مانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم؛ سپس همگى به سوى پرودگارشان محشور مى شوند.{1}
خیلی صحبتی نیست فعلا 
مراقب باشیم که علاوه بر اینکه سعی میکنیم سنت های ا
روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی، و از اسلام جز نامی، باقی نخواهد ماند.مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدایت ویران است. مسجدنشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد بدترین مردم زمین می باشند که کانون هر فتنه و جایگاه هر گونه خطاکاری اند، هرکس از فتنه برکنار است او را به فتنه بازگردانند و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند...
(نهج البلاغه/ حکمت 369 )
شاید برای مردم آن روزگار این جملات عجیب باشد اما امروز دیگر به
بسم رب الرفیق
و ما حب الدیار شغفن قلبی

ولکن حب من سکن الدیارا
از سفرهای تک‌نفره بدم میاد. حس نامانوسی دارم؛ من آدمِ سفرهای جمعی‌ام. هنوز چند کیلومتری دور نشدیم که دلم تنگ میشه! با خودم میگم ای بدبخت، ماهی تووی آب که از اقیانوس داری جدا میشی!+
کل من علیها فانتوو خروجی شهر از کنار قبرستون رد میشیم، همه رو نمیشناسم ولی برای همه فاتحه میخونم. آدمیزاد دوس داره زنده باشه حتی شده توو خاطر آدم‌ها (یادتون زنده، به یاد ما زنده‌ها هم باشین!). خیلی یهویی
سوره_اسراء_آیه_۳۷
 وَ لا تَمشِ فِی الاَرضِ مَرحاً؛ اِنکَ لَن تَخرِقَ الاَرضَ وَ لَن تَبلُغَ الجِبالَ طُولا
در روی زمین از روی کبر و غرور، گام بر مدار؛ چرا که تو نمیتوانی زمین را بشکافی! و طول قامتت به کوه ها نمیرسد!
 اشاره به اینکه غالبا افراد متکبر و مغرور به هنگام راه رفتن پاهای خود را محکم به زمین میکوبند تا مردم را از رفت و آمد خویش آگاه سازند، گردن به آسمان میکشند تا برتری خود را به زعم خود نشان دهند!
 ولی قرآن میگوید
⁉ اگر پای خود را به ز
بیشتر از هر صلواتی، خدا!
صل علی علیّ موسی الرّضا
تامّةً، زاکیةً، باقیه
دائم و پیوسته، سلیس و رسا
پاک درودی که نباشد دروغ
ناب دعایی که نباشد ریا
تازه سلامی که نباشد کهن
تیز بریدی که نیفتد ز پا
بگذرد از دود و دم شهر ری
بال گشاید به سوی کبریا
نامهٔ عشاق برد سوی دوست
تازه کند قصهٔ باد صبا
گاه شود هم‌نفس موج‌ها
گاه شود هم‌سفر ابرها
گاه چو آهو بنهد پا به بند
گاه شود همچو کبوتر رها
هر سحرش ذکر خفی: فاطمه
نیمشبش بانگ جلی: مرتضی
گاه کند گریه برای حسن
گا
{اهمیت و چرایی دعا برای ظهور - شماره 34}
 
به خاطر همه
 
"...اَللَّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الاِْمامَ الْهادِیَ الْمَهْدِیَّ الْقآئِمَ بِاَمْرِکَ، صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ و عَلی ابآئِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ
الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فی مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها..."
 
در این بخش از دعای عهد، ما به نیابت از همه ی مومنین زمین، به امام زمان صلوات میفرستیم.
در بسیاری از ادعیه و روایات، به این جامع نگری و دوری از خودخواهی تاکید شد
وحدت شیعه و سنی به ما حمله‌ی نظامی هم شد، تحریم هم شدیم، نفوذ عوامل جاسوسی هم اتّفاق افتاد، شهید هم دادیم، امّا ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند! امروز این شجره‌ی طیّبه -شجره‌ی طیّبه‌ی جمهوری اسلامی و ملّت ایران- شجره‌ی طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء». روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ِی حرکت مسلمین و پیشرفت
امام علی (ع):
«یَاْتی عَلَی النّاسِ زَمانٌ لا یَبْقی فیهِ مِنَ الْقُرْآنِ إِلاّ رَسْمُهُ وَ مِنَ الاِْسْلامِ إِلاَّ اسْمُهُ. مَساجِدُهُمْ یَوْمَئِذ عامِرَهٌ مِنَ الْبِناءِ خَرابٌ مِنَ الْهُدی. سُکّانُها وَ عُمّارُها شَرُّ اَهْلِ الاَْرْضِ، مِنْهُمْ تَخْرُجُ الْفِتْنَهُ وَ إِلَیْهِمْ تَاْوِی الْخَطیئَهُ یَرُدُّونَ مَنْ شَذَّ عَنْها فیها.
وَ یَسُوقُونَ مَنْ تَاَخَّرَ إِلَیْها.
یَقُولُ اللّهُ تَعالی «فَبی حَلَفْتُ لاََبْعَثَنَّ عَ
 
 
رسول اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: شما را به ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشارت می دهم. زمین را پر از عدل می کند؛ همان گونه که از جور و ستم پر شده است، ساکنان آسمان ها و زمین از او راضی می شوند و اموال و ثروت ها را به گونه ای درست تقسیم می کند. کسی پرسید: معنای تقسیم صحیح ثروت چیست؟ فرمود: به طور مساوی میان مردم.
سپس فرمود: دل های پیروان محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را از بی نیازی پر می کند. عدالتش همه را فرا می گیر
*بسم الله الرحمن الرحیم*

شرح دروس معرفت نفس 7
استاد صمدی آملی
******************************
 اگر با دید دفعی به نظام هستی و حرکت و هیأت و نظم و ترتیب و آمد و شدِ این پیکرِ زیبای هستی نگاه کنیم حالمان عوض می شود و آنطوری که با عالم خو کرده ایم و عادت کرده ایم، از عادت در می آئیم 
 که عرض کردیم تولدِ اوّلی انسان در قوس نزول، تولد از مادر است که در مقام تنزّل، انسان، عوالمِ وجودی را طی می کند به صورت انزالی، تا به صورتِ نطفه ای درمی آید که این نطفه در قوس صعود از
 
قَدْ کانَ بَعْدَکَ اَنْباءٌ وَ هَنْبَثَةٌ
لَوْ کُنْتَ شاهِدَها لَمْ تَکْثُرِ الْخَطْبُ
اِنّا فَقَدْناکَ فَقْدَ الْاَرْضِ وابِلَها
وَاخْتَلَّ قَوْمُکَ فَاشْهَدَهُمْ وَ لا تَغِبُ 
وَ کُلُّ اَهْلٍ لَهُ قُرْبی وَ مَنْزِلَة
عِنْدَ الْاِلهِ عَلَی الاَدْنِین مُقْتَرَبُ
اَبْدَتْ رِجالٌ لَنا نَجْوی صُدُورِهُمْ
لَمَّا مَضَیْتَ وَ حالَتْ دُونَکَ التُّرَبُ
تَجَهَّمَتْنا رِجالٌ وَاسْتُخِفَّ بِنا
اِذْ عِبْتَ عَنّا فَنَحْنُ الْیَوْمُ نُع
  
36- روایت و درایت
«إِعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعایَه لاعَقْلَ رِوایَه، فَإِنَّ رُواهَ الْعِلْمِ کَثیرٌ، وَ رُعاتُهُ قَلیلٌ.»
هر گاه حدیثی را شنیدید آن را با دقّت عقلی فهم و رعایت کنید، نه بشنوید
و روایت کنید! که راویان علم بسیارند و رعایت کنندگانِ آن اندک در شمار.
 
37- پاداش تارک گناه
«مَا الُْمجاهِدُ الشَّهیدُ فی سَبیلِ اللّهِ بِاَعْظَمَ اَجْرًا
مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ، لَکادَ الْعَفیفُ اَنْ یَکُونَ مَلَکًا مِن
اعمال شب و روز عرفه
مجموعه: اعمال مستحبی

 

 
شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:
 
1- دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود
اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى کُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً که روایت شده هر کس آن را در شب عرفه ی
خلاصه زندگینامه امام هشتم حضرت رضـا (ع )ویژگیهاى زندگى امام رضـا (ع ) بـعـد از امـام مـوسى بن جعفر (علیه السلام ) مقام امامت به پسرش  حضرت ابوالحسن على بـن مـوسـى الرّضـــا (عـلیـه السـلام ) رسـیـد، چـرا کـه او در فـضـایل سرآمد همه برادران و افراد خانواده اش بود و در علم و پرهیزکارى بر دیگران برترى داشت و همه شیعه و سنّى بر برترى او اتفاق نظر دارند و همگان آن حضرت را به تفوّق بر دیگران در جهت علم و فضایل معنوى مى شناسند.بـه علاوه پدر بزرگوارش ام
امام صادق (ع) می فرماید رسول خدا  حسن و حسین (ع) را با این دعا تعوبذ می کرد و اصحابش را نیز امر می نمود که با این دعا تعویذ نماید و دعا این است   بِسمِ اللهِ الرّحمنِ الرّحیمِ                     اُعِیذُ نَفسِی وَ دِینی وَ اَهلی وَمَالی وَ وِلدِی وَخَوَاتِیمَ عَمَلی وَمَا رَزَقَنی رَبّی وَ خَوّلَنی بِعِزّهِ اللهِ وَعَظَمَهِ اللهّ وَجَبَرُوتِ اللهِ وَ قُوّهِ اللهِ وَ قُدرَهِ الله وَ بِالاَء اللهِ وَ بِصَنِیعِ اللهِ وَبِارکَانِ اللهِ وَ
بسم الله الرحمن الرحیم
Wellaye Tadabor of some of Versuses in Chapter 5 of Quran

Wellaye_Tadabor_of_Quran
#An_Nesa_Surreh_Versue_40
إِنَّ اللَّهَ لَا یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ ۖ وَإِن تَكُ حَسَنَةً یُضَاعِفْهَا وَیُؤْتِ مِن لَّدُنْهُ أَجْرًا عَظِیمًا ٤٠

Indeed, Allah does not do injustice, [even] as much as an atom's weight; while if there is a good deed, He multiplies it and gives from Himself a great reward. (40)

The more virtue action is "Waiting for Faraj, the Reappearance of Imam Mahdi(aj)", " انتظار فرج ".  If it is the promise of Allah that He  will reward  every good work , and  the "Waiting for Faraj,  انتظار فرج " is the most vi
حرز امام زین العابدین (ع)
در ذکر بعضی حرزها و دعاهای مختصر؛ این حرزها و دعاها از کتاب «مهج الدعوات» و «مجتنى» که هر دو از نوشته‏ هاى رضى الدین سیّد ابن طاووس هستند انتخاب شده‏ اند.
3. حرز حضرت زین العابدین (امام سجاد) علیه السّلام:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن ِالرَّحیمِ
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏ اش همیشگى است،
بِسْم اللَّهِ وَ بِاللَّهِ سَدَدْتُ اَفْواهَ الْجِنِّ وَالاِْنْسِ وَ الشَّیاطینِ وَالسَّحَرَةِ
 به نام خدا و به خدا، دهان ها
 
کَانَ السَّبَبُ فِی أَخْذِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع أَنَّ الرَّشِیدَ جَعَلَ ابْنَهُ فِی حَجْرِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْأَشْعَثِ فَحَسَدَهُ یَحْیَى بْنُ خَالِدِ بْنِ بَرْمَکَ عَلَى ذَلِکَ وَ قَالَ إِنْ أَفْضَتْ إِلَیْهِ الْخِلَافَةُ زَالَتْ دَوْلَتِی وَ دَوْلَةُ وُلْدِی فَاحْتَالَ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ کَانَ یَقُولُ بِالْإِمَامَةِ حَتَّى دَاخَلَهُ وَ أَنِسَ إِلَیْهِ وَ کَانَ یُکْثِرُ غِشْیَانَهُ فِی مَنْزِلِ
#Wellaye_Tadabor_of_some_of_Versuses in Chapter 4 of Quran
#Wellaye_Tadabor_of_Quran
#Alemran_Surreh_Versue_92
لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ (٩٢)
Never will you attain the good [reward] until you spend [in the way of Allah] from that which you love. And whatever you spend - indeed, Allah is Knowing of it. (92)
Al-bar, الْبِرَّ ,  means the truth, the infallible Imām. Imām Mahdi(aj) means the Quran, the perfection.If you could leave that which you love, you would attain the perfection, that is to say if we want to see Imām Mahdi(aj)  and prepare the ground for his reappearance, we shou
Wellaye Tadabor of some of Versuses in Chapter 1 of Quran
#Hamd_Surreh:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ١ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ٣ مَالِكِ یَوْمِ الدِّینِ ٤ إِیَّاكَ نَعْبُدُ وَإِیَّاكَ نَسْتَعِینُ ٥ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
In the name of Allah, the Entirely Merciful, the Especially Merciful. (1) [All] praise is [due] to Allah, Lord of the worlds - (2) The Entirely Merciful, the E
Wellaye Tadabor of some of Versuses in Chapter 1 of Quran
#Wellaye_Tadabor_of_Quran
#Hamd_Surreh:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ١ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ٢ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ٣ مَالِكِ یَوْمِ الدِّینِ ٤ إِیَّاكَ نَعْبُدُ وَإِیَّاكَ نَسْتَعِینُ ٥ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٦ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ ٧
In the name of Allah, the Entirely Merciful, the Especially Merciful. (1) [All] praise is [due] to Allah, Lord of the worlds - (2) Th
عرفه چیست؟ و در عرفه چه باید کرد؟
 
تا غروب آفتاب دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشک می‌ریخت ... تا بالاخره بخشیده شد...
خداوند متعال در روز عرفه به سه مکان و سه گروه از انسانها، توجه ویژه دارد:
1. کربلا و زائران امام حسین (ع).
2.  صحرای عرفات (در نزدیکی مکه) و حجاج بیت الله.
3 .هر جا از دنیا که دستی به سوی او بلند شود و دلی بشکند.
 
چرا «عرفه»؟
 
ـ آنگاه که جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم (ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : «عرفت؟» یعنی
بسم الله الرحمن الرحیم
Wellaye Tadabor of some of Versuses in Chapter 13 of Quran
#Wellaye_Tadabor_of_Quran
#Yusuf_Versues_53_To_63
وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّی ۚ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ ٥٣   الی ...فلَمَّا رَجَعُوا إِلَىٰ أَبِیهِمْ قَالُوا یَا أَبَانَا مُنِعَ مِنَّا الْكَیْلُ فَأَرْسِلْ مَعَنَا أَخَانَا نَكْتَلْ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ٦٣
And I do not acquit myself. Indeed, the soul is a persistent enjoiner of evil, except those upon which my Lord has mercy. In
زندگی‌نامه حضرت امام رضا (علیه السلام)
حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) در ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در شهر توس به شهادت رسید.بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیَّ بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی اَلاِمامِ التَّقیِّ النَّقیِّوَ حُجَتِکَ عَلی مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّری اَلصِدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَو
توبه،زیباترین پوزش  
اَللّهُمَّ یا مَنْ لایَصِفُهُ نَعْتُ الْواصِفینَ، وَ یا مَنْ لایُجاوِزُهُ رَجآءُ
خدایا ای که وصفش نکند توصیف وصف کنندگان و ای که از او نگذرد امید
 
الرّاجینَ، وَ یا مَنْ لایَضیعُ لَدَیْهِ اَجْرُ الْمُحْسِنینَ، وَ یا مَنْ هُوَ مُنْتَهی
امیدواران و ای که تباه نشود در نزدش مزد نیکوکاران و ای که اوست سرحد نهایی
 
خَوْفِ الْعابِدینَ، وَ یا مَنْ هُوَ غایَهُ خَشْیَهِ الْمُتَّقینَ، هذا مَقامُ مَنْ تَداوَلَتْهُ
ترس عبادت
دستورالعملی ارزنده برای سیر و سلوک

تلاوت قرآن

قرآن
کلام الله است و معنای «کلامُ الله» آن است که خداوند در حال سخن گفتن با
بنده خویش است. از این‌رو در محضر قرآن باید رعایت آداب ظاهری و باطنی نمود
تا تأثیر معنوی آیات آن بر جان و جسم انسان دوچندان گردد و ابهّت کلام
حضرت حق در کردار و گفتار و رفتار او مؤثّر واقع شود.


18:57

قیامت از دیدگاه قرآن
آن زمان که پیامبر اسلام (صلی الله علیه وسلم) در صحرای خشک و بی آب وعلف حجاز، مردم را به یکتاپرستی دعوت کرد وسه اصول اصلی اسلام را به یارانش تعلیم می داد هنگامی که از معاد وایمان به تحقق آن بحث می کرد همیشه این سوال مطرح بوده است که قیامت کی می آید و رسول خدا (صلی الله علیه وسلم) جوابی که به این سوال می داد شاید انتظار آن هرگزنمی رفت.آن هنگام مردی به خدمتش رسید و پرسید «مَتَی السّاعَة» یعنی قیامت کی می آید ؟ و پیامبر در کمال آر
ر
  اسامی و نامهای قیامت در قرآن به تفکیک آیات
«مرحوم فیض کاشانى;» در محجّه البیضاء مى‌گوید: «در هر یک از نام‌هاى قیامت سرى نهفته است و در هر توصیفى معناى مهمى بیان گشته: باید کوشید این معانى را درک کرد و به این اسرار راه یافت.»
از همین رو به صورت فشرده به نام‌های قیامت اشاره خواهیم کرد؛ قبل از آن ذکر یک نکته ضروری است که این نام‌ها در ۳ قسمت آورده شده است که در بخش اول آن (تا نام ۲۴) اسامی تک کلمه‌ای؛ بخش دوم (تا نام ۳۵) اسامی قیامت در قالب جمل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها